In het vliegtuig naar Vietnam

8 oktober 2016

Zo, ik zit in het vliegtuig naar Vietnam. Ik had niet eerder tijd en zin om een nieuwe blog te schrijven. Maar nu zit toch nog 5,5 uur op dezelfde stoel. Dus alle tijd! Ik ben pas 2 uur onderweg en ik verveel me nu al haha! Ik weet niet welke serie/film ik moet kijken, teveel keus.. Zwaar leven dit. Ohja ik had net een vrouwtje naast me zitten en die is gevlucht naar een andere stoel dus ik heb nu 2 stoelen voor mezelf bij t raam en het gangpad. Dikke prima! Ik heb ook genoten van iets te pittig vliegtuig eten...

Vanmorgen heb ik afscheid genomen van Robert. Meh! Heel raar, gek, meh, ga hem stiekem missen, maar ik die hem 30 december alweer in Bangkok, dus opzich zal dat erg snel gaan. En de tijd vliegt voorbij hier!!

Goed, over mijn reis! Dubai is erg leuk! Een stuk moderner dan Abu Dhabi. Er is veel meer te doen en het is een stuk minder Arabisch. We hebben erg veel gezien van Dubai, een stad, wat me elke keer weer heeft verbaasd. In de malls heb je behalve heeeeel veeeeel winkels ook een skibaan, schaatsbaan, mega aquarium + mini dierentuin. Uiteraard hebben de dierenvrienden Robert en ik een bezoekje gebracht aan de zoo. Keigrappig!! We hebben verder veel geshopt, onze nieuwe hobby schijnbaar.

Natuurlijk hebben we de Burj Khalifa beklommen! Wat weer gek was. De kaartjes bij de "deur" zijn 500AED per persoon. Wat uitkomt op €250,-. Echt belachelijk duur... We hebben uiteindelijk online kaartjes gekocht voor €30 per persoon. Dus een tip voor degene die nog naar Dubai gaan in de toekomst, doe het online. Het uitzicht was trouwens wel heel mooi! Voor €30 is het het zeker waard! Je kan niet in de top van het gebouw, maar tot het midden. Wat alsnog de 125e (dacht ik) verdieping is. En dan zijn alle auto's van playmobiel en de gebouwen maar mini haha!

Ook zijn we bij Jumeirah the Palm geweest. Dat wat je altijd ziet op tv, die palmboom in het water. Opzich stelt het niet veel voor als je erop staat. Maar wel leuk om er een keer te zijn geweest om de toerist uit te hangen.

Zoals jullie al hebben gezien heb ik ook een woestijn safari gemaakt. Dat was wel echt een hoogtepuntje! Ik had me weer eens niet goed ingelezen, want ik dacht dat de hele trip op een kameel was in plaats van een auto, dus Robert lachte me uit. Hahaha. Maar goed, in de auto 2 aardige meisjes ontmoet uit de Filippijnen en werken in Abu Dhabi in een hotel. Je verdient hier trouwens geen ruk. Zij komen hun bed uit voor omgerekend zo'n €1,60. En daar werken ze dan 60uur per week voor. Even tussendoor :)

De safari was echt lachen!! Onze chauffeur reed als een malle een hoge zandberg op en dan weer eraf! Net alsof je in een achtbaan zonder rails zit. Daarnaast hebben we tijdens de safari op een kameel gereden, jeej alsnog dus! Typisch Arabisch gegeten, waterpijp gerookt en ik ben helemaal in de cultuur geweven doordat ik een henna tattoo heb laten zetten, wel grappig!

Ondertussen heb ik mezelf getrakteerd op wifi in het vliegtuig voor $1,- en de tijd gaat mega snel! Ik vind het heel spannend dat ik alleen ga, maar ook wel gaaf!!! Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes vanuit de lucht. Nog 1311 mile met een snelheid van 581 mph op 35,000 ft! Over 2217 mile ben ik er al. Oooohhh! Xxx

1. Mient Wijnands:
    8 oktober 2016
    Je hebt wel schrijverstalent! Wat een afzetters die arabieren! Kijk al weer uit naar je volgende blog, maak er maar een leuke reis van! Liefs papa!
  2. Reina:
    He hallo Anne,
    Wat fijn weer zo'n mooi lang verhaal!
    Leuk verteld ,klein beetje jaloers!
    Leuk zo alleen op reis,had ik ook wel willen doen.
    Heerlijk ben net thuis ,lees gelijk jou blog.
    Daarna iedereen begroeten.
    Leuk dat je dit met velen deeld ,volhouden hoor.
    geniet er lekker van tot de volgende blog, kan niet wachten!
    Dikke kussss