Aankomst in Abu Dhabi

30 september 2016 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Hoi hoi, ik heb besloten om een blog bij te houden. Is toch leuk om te(rug) te lezen! Dus zal af en toe iets plaatsen.

We zijn gisterochtend aangekomen om 06:30 uur in Dubai. We hebben een goede vlucht gehad en ik zat naast een aardige man, waarmee we veel gekletst hebben. Robert heeft vliegangst, maar hij vond zelfs de vlucht erg prettig, dus ik hoop dat de angst voor de terugreis minder spannend voor hem is.

Bij aankomst viel het op dat de luchthaven erg modern is en de mannen dragen van die witte gewaden. Nou, door de security (mijn eerste stempel in het paspoort gescoord, woehoee!) en de bagage halen! Oke ik zie het nut nog niet in van een backpack, ook al is die 13,4kg t is alsnog best zwaar om te dragen. Dus ik kies dan ook er voor om een karretje te nemen. Robert loopt vrolijk rond met zijn koffer, haha. Maar we waren in Dubai en de moesten nog maar Abu Dhabi.. dus de bus zoeken. Op ons ticket stond dat we de bus van 11:00 uur hadden, maar gelukkig konden we een bus eerder pakken en waren we om 9:00 uur in Abu Dhabi (het was een helse busrit).

Avontuur nummer 1: Toen we waren aangekomen in Abu Dhabi met de bus, kwamen er 2 we verstrooide toeristen uit! Wallen, rode neus, haar wild, zweetgeur . Toen stond er ineens een mannetje achter ons en zette al onze koffers in zijn auto. Hij zou ons wel brengen, maar we hadden nog geen geld of iets... dus oke hij bracht ons naar een ATM en het hotel, 50 Dirham lichter .. dus volgens mij veelste veel betaald , maar oke we waren er!

Het hotel is trouwens heel mooi en luxe. En ook al zijn we niet getrouwd, we mogen in dezelfde kamer slapen, haha!

Verder zijn we naar een shopping mall geweest. 15min gelopen in de oven, a 36 graden en dan kom je in de mall aan en daar is het dan 20 graden. Dus ik voel een verkoudheid opkomen. Het was ondertussen tijd om te eten dus gingen ergens random zitten. En we kwamen dus bij een Chinees restaurant uit. Grappig was dat Robert een ijsthee had besteld en de hele tijd kwam onze serveerster nieuwe brengen. "Do you want refill?" De hele tijd haha! Heeft die 1,5 liter ijsthee op! Gekke Aziaten.

De mall was ook erg modern en je hebt daar alle winkels, sportwinkels, h&m, media markt achtige winkels, bedenk het maar. Dus het geld meteen uitgegeven aan de shopping mall. Verder is het echt een moslim land, dus je word er op aangekeken als je niet gepast gekleed bent. Dus je schouders en knieën bedekken. Je ziet niet heel veel westerlingen, maar veel mensen uit Pakistan, China, Phillepijnen enzo. De mensen zijn verder heel vriendelijk.

Ohja wat me ook nog opviel is dat je bij de restaurants geen wc hebt, maar gebruik moet maken van de openbare wc's. Heel schoon en de wcbril is verwarmd. Ik zie het nut er niet van in, aangezien het 30 graden is, maar warme billetjes willen we allemaal he haha! Je hebt ook bidruimtes bij de wc's. Gescheiden voor mannen en vrouwen uiteraard. Zie je t voor je in Nederland?!

Daarnaast hebben we in het hotel een gezellige pub met biertjes, waar we in de avond gezeten hebben. Was heel gezellig, live muziek erbij, biertje, huppa! Nu ben ik best brak ...

Vandaag gaan we nog even bekijken wat we gaan doen.. we genieten vollop!

1. Marrie:
    Leuk anne. Veel plezier.
  2. Mient Wijnands:
    30 september 2016
    Leuk verhaal Anne! Veel plezier samen!
  3. Clarie:
    30 september 2016
    Leuk Anne, zo reis ik een beetje mee Complimenten voor je schrijfkunst!
  4. Anne-Marie:
    30 september 2016
    Leuk Anne.....komen er ook nog foto's? Waar ik nieuwsgierig naar ben....lopen de vrouwen er allemaal zwaar gesluierd bij (Burqa e.d. ) Of ook wel Westers zonder sluier. Uit je verhaal maak ik op dat er geen plicht is om er een te dragen als vrouw. Have fun!
  5. Reina:
    Hoi ,
    Wat leuk dat je toch een blog doet!
    Super om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Vind het super leuk, om jullie te volgen.☺☺☺
    En leuk om aan deze avontuur te beginnen.
    Heel veel liefs van mij en mijn mannenben benieuwd naar de verhalen die nog komen.!